Friday 23 March 2012

NUDE MAKEUP

NUDE MAKEUP : THE MORE NATURAL MUCH BETTER

Saya pasti, ramai dikalangan pembaca blog saya ini sukakan solekan yang natural dan nampak lebih semulajadi seperti tidak memakai solekan. 'Nude Make-up' adalah cara yg hebat untuk mengenakan solekan tetapi masih kelihatan semulajadi. Walaupun ianya dinamakan nude make-up, anda perlu mengaplikasikan sedikit kosmetik agar solekan natural anda ini tampak lebih berseri dan segar. Inilah solekan kegemaran saya yang dijadikan solekan harian dan saya ingin berkongsi bersama anda apa yg saya gunakan untuk menghasilkan solekan begini.


Di sini saya berkongsi produk kosmetik yg saya pakai untuk 'Nude Makeup' . Diantaranya ialah
  • Eyeshadow brand Miss Rose, pilih warna dark brown dan kombinasikan bersama warna light brown dan juga Ricepaper dari MAC
  • Eyeliner & maskara, boleh juga tambahkan fake eyelash tetapi pilih yg natural (tidak terlalu tebal)
  • Untuk Foundation dan bedak pula, saya menggunakan rangkaian Mineralize Skinfinish dari MAC. Rangkaian Mineralize Skinfinish mmg sgt sesuai untuk 'Nude Make-up'
  • Lipstick pun saya guna Faux (gincu kegemaran saya) bersama lipgloss dari Benefits

  • Untuk blusher saya gunakan Posietint dari Benefits, sy amat mengemari kerana ianya lebih tahan lama berbanding compact blusher.

No comments:

Post a Comment